Wij krijgen regelmatig vragen van klanten die gebruikmaken van Apple Mail en problemen hebben met het instellen of wijzigen van een mailaccount. Mocht u aanpassingen hebben gedaan in de instellingen, maar worden deze instellingen iedere keer automatisch weer gewijzigd, dan kunt u het volgende doen:
- Inkomende server
Bij de tab geavanceerd staat ‘accountinstellingen automatisch detecteren’ aangevinkt. Die optie moet worden uitgevinkt.
- Uitgaande server
Bij de tab accountinformatie klikt u bij ‘server voor uitgaande mail (SMTP)’ op ‘wijzig SMTP-serverlijst’. Selecteer eerst de server die betrekking heeft op uw domeinnaam. Vervolgens zorgt u ervoor dat ook hier de optie ‘accountinstellingen automatisch detecteren’ staat uitgevinkt.
- Wel of geen SSL?
Zorg ervoor dat SSL alleen staat aangevinkt / geselecteerd als u gebruikmaakt van onze SSL instellingen (zie eerste vraag op deze pagina) of een eigen SSL-certificaat heeft. Anders krijgt u een foutmelding zoals “Identiteit van ‘mail.uwdomeinnaam.nl’ niet kan worden gecontroleerd” of “Het certificaat voor deze server is ongeldig”.
SSL en de opvolger TLS (Transport Layer Security) zijn protocollen voor het creëren van een versleutelde verbinding tussen een webserver en een internetbrowser. Deze verbinding verzekert dat alle gegevens, die tussen de webserver en browser worden verstuurd, geheim blijven voor buitenstaanders en niet gestolen kunnen worden. SSL is een standaard die met name wordt gebruikt voor het beveiligen van online transacties door persoonlijke informatie, zoals creditcard- en adresgegevens, te versleutelen. Indien gewenst kunt u een SSL certificaat bij ons aanvragen, wij informeren u over de kosten.